Kockens val: Lax- och potatisgratäng med skirat smör

  • Hur smakade maten? Häromdagen pratade vi hemma om hur man kunde göra potatis på olika sätt, för kokt potatis är urtrist. Potatisgratäng är ett bra alternativ. Men inte den här varianten. Den är mjuk i mitten, potatisen är inte skalad, och den har en jättekonstig smak. Laxen är okej, även om den också får den mjuka biten av potatisgratängen, och är lite för saltad. Det skirade smöret gör varken till eller från för mig, det känns mer som om det är där för att a) få maten att kännas lyxigare - vilket det misslyckas med, snarare tvärtom, eller b) att göda oss. Av vilken anledning? Ingen aning, och barn och unga får ändå i sig för mycket fett idag. 
  • Betyg 1-10: Därför blir betyget för dagens mat en ynka 2/10. 
  • Hur smakade salladsbuffén? + betyg 1-10 Till dagens salladsbuffé hörde: pizza-sallad, blomkål, olika bönor i vinegrett med purjolök och rivna morötter. Men nu får det faktiskt vara nog. Pizza-sallad varje dag? Det är inte ens nyttigt, och visst, det smakar okej, med det är mer för att det inte finns så mycket mer att välja på. Blomkål, som inte smakar så mycket blir torrt ensamt, men bönorna var goda, jag gillar vinegretten som de är i. Inga morötter för mig idag. Till detta serverades även päron, som jag tycker är goda. Betyget för dagens salladsbuffé blir 4/10. 
  • Bild på maten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0