Onsdagens: Krämig Italiensk tomatsoppa med basilika och crème fraiche/Pannkakor med sylt

  • Hur smakade maten?  Soppan var inte jättegod, men typ ett par tyggor fungerade med crème fraichen till... Jag vet inte riktigt vad jag inte tyckte om med soppan, det var något skumt med smaken som inte passade mig. Pannkakorna var goda, men sylten var lite konstig, jag vet inte riktigt, men den var lite skum. Men annars var det gott!
  • Betyg 1-10: Soppan får 3/10, och pannkakorna 10/10
  • Hur smakade salladsbuffén? + betyg 1-10 Salladsbuffén innehöll: Pizza-sallad och blomkål (jag är ledsen, men jag kommer inte ihåg om det var nått annat, har haft fullt upp...), och båda var goda. Men lite smak på blomkålen hade inte varit fel... Därför blir betyget 6/10. 
  • En annan röst om maten: "Helt klart en av de bättre luncher vi fått uppleva på skolan. Smaken var väl balanserad, inte för kryddstark men inte för mesig. Tomatsmaken som så ofta bör finnas i tomatsoppa fanns där, vilket var ett stort plus. Det dom drog ned betyget av lunchen för mig var inte så förvånade eftersom det oftast, inte alltid.. Var saladsbuffén. Inte mycket färger, endast orange av morötterna och ingen smak på salladen. Jag ger lunchen 7/10!" (Casimir, 9an)
  • Bild på maten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0